Projektid

Erasmus +


Erasmuse + on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.


Erasmuse + on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.

The Power of Art

https://sites.google.com/site/powerofartestonia/

Enne esimest projektikohtumist Ateenas on III kooliastme õpilased tutvunud kreeka muusadega, valminud on projekti logo kavand ja projekti maskoti kavandid. Õpilased on tutvunud kreeka muusikaga ja hääletanud projekti tunnusmuusika.

Kreekas arutleti kunsti jõu üle

Rahvusvahelises Erasmus+ projektis The Power of Art osalevate riikide (Kreeka, Portugal, Itaalia, Ungari ja Eesti) koolide esinduste esimene töökohtumine toimus Ateenas. Paikuse kooli grupp koosnes kolmest õpetajast ja viiest lõpuklassi õpilasest. Kreekas veedetud päevade jooksul tutvuti kreekapoolse baaskooli elu ja oluga, peeti tööseminare, osaleti huvitavatel ekskursioonidel, külastati tunde ning ka maaliti ja joonistati. Ja kus olekski veel paslikum arutleda kunsti jõu üle nagu projekti pealkiri ka sätestab, kui mitte imeilusas Kreekas, kus loodus lokkab aastaringselt ning päevad on täis päikest.

Eredaimad muljed jäidki osalenutele Kreeka kaunist loodusest ja ajalooliste paikade nagu näiteks Akropol ja Poseidoni tempel külastustest. Ka sealset koolielu oli huvitav jälgida ning kreeka toidud tahtsid keele alla viia. Jõulumelu oli Kreekaski täies hoos – palmid kenasti elektriküünaldega kaunistatud ja alpikannipeenrad punetamas. Apelsini-, sidruni- ja mandariinipuud olid vilju täis ja kõikjalt kuuldus jõulumuusikat. Üsna kummastav oli jälgida ka muruniitmist keset detsembrikuud.

Järgmine projektikohtumine toimub kevadel Portugalis ja nüüd tulebki projektis osalejail kodutööde kallale asuda, et kõigega õigeks ajaks valmis jõuda.

õp Sirje Suurevälja

Paikuse PK õpetaja

 

 

Euroopa Parlamendi valimiste eel Euroopas

Paikuse Põhikooli õpilasgrupp koos saatvate õpetajatega viibis just Euroopa Parlamendi valimiste eel nädala Erasmus+ projekti The Power of Art raames Portugalis Espinhos. Tegemist on väikese linnakesega suurlinna Porto külje all.

Nagu projekti nimestki lähtub, on tegemist kunstiprojektiga. Portugalis veedetud päevad olidki eelkõige täis kunsti nautimist ja ise kunsti loomist. Projektis osalevate maade – Portugal, Kreeka, Itaalia, Ungari ja Eesti – esindajad külastasid näiteks Porto Uue Kunsti Muuseumi (Serralves Museum of Contemporary Art), kuulsa graafiku Escheri näitust, osalesid töötubades ja kuulasid põnevaid loenguid. Toimusid ka kunstitunnid, kus sai ennast väljendada näiteks maalides kahhelkividele. Suure elamuse jättis ka Porto kontserdimaja (Casa de Musica) külastus, mille raames sai lisaks põnevate disainielementide ja arhitektuurilahenduste nautimisele viibida ka maailmakuulsa pianisti ja Johann Sebastian Bachi interpreteerija David Fray kontserdi peaproovil.

Euroopa õpilasprojektide eesmärkideks ongi eelkõige õpilaste arendamine, rikastamine ning silmaringi avardamine läbi tutvuse erinevate maade kultuuriga, laste keeleoskuse lihvimine ning suhtlemisoskuste arendamine. Paikuse õpilased leidsid sel korral eriliselt hea kontakti just Portugali õpilastega ning nende saabumist Eestisse, mis saab toimuma sügisel, oodatakse juba täna pikisilmi.

Aga Euroopa pidutses. Valmistuti erinevateks festivalideks ja muudeks üritusteks, mis Europarlamendi valimiste ajal toimuma said. Saime teada, et Kreekas olid nii reede kui ka esmaspäev seoses valimistega vabad päevad, ka Portugalis olid koolid juba reedel suletud. Seda eelkõige seetõttu, et valimisjaoskonnad seatigi sisse koolides. Nii mõneski riigis, nagu näiteks Belgia, on valimistel käimine kohustuslik ning inimesed suhtuvad kõikjal sellesse enesestmõistetavalt. Espinho haridusjuht rõhutas ka projektikohtumise lõpuõhtu kõnes, et Euroopa peab ikka olema noortele valla ja kultuurisidemetele avatud. Juba selle nimel tuleb valimistel käia ja mõelda kaugemale, kui ainult oma kodutanumale.

Projekti The Power of Art lõpptulemusena saab lavastatud muusikal muusadest, mis viimasel kohtumisel Ungaris lavalaudadele seatakse. Praegu ongi eelkõige toimumas stseenide kokkukirjutamine ja laulude harjutamine. Eesti ülesandeks on valmistada ka lavadekoratsioonid. Plaanime selle lahendada e-riigile kohaselt – läbi internetilahenduste.

Sirje Suurevälja

Paikuse PK õpetaja

 

 

 

 

Paikusel kaaluti kunsti jõudu

14.-18. oktoobril võõrustas Paikuse Põhikool Erasmus+ projekti Power of Art raames külalisi Itaaliast, Kreekast, Portugalist ja Ungarist.

Projekti tulemina valmib muusikal, mis kantakse ette tuleval aastal viimasel kohtumisel Ungaris. Osatäitjateks on II ja III kooliastme õpilased kõigist osalevatest riikidest. Stsenaariumi kirjutatakse kohtumistel ja kodutöödena ühiselt, interaktiivsete dekoratsioonide eest kannab hoolt Paikuse kool ning muusika kirjutab Portugali kooli muusikaõpetaja Rogerio Ramos, kes on omal maal ka tuntud muusik. Dirigeerib õpetaja Ungarist, kreeklased loovad kostüümid, itaallased kirjutavad viie riigi versioonidest muusikali sõnalise osa. Peale selle luuakse Eestis muusikali poster – kasutades kuulsate kunstnike stiile ning Seljametsa Muuseumi töötoas valmis projekti märk ning Pärnu Muuseumi töötoas õpiti kammkeraamikat.

Kandvateks teemadeks projektis ongi muusika ja kunst ning juba esimesest kohtumisest saadik, mis toimus Kreekas, lähtuti antiikaja muusadest, kes kaunistavad ka projekti logo ning on läbivad tegelased tulevases muusikalis. Muusad olid kunstide, hiljem ka teaduste ja üldse vaimse tegevuse kaitsejumalannad. Nad olid Zeusi ja Mnemosyne ehk Mälu tütred. Projektis osalejad naudivad eelkõige tundeid ja ideid, mida muusad tekitavad. Lähtuvalt sellest kätkevad kohtumised alati palju kunsti vaatlemist ja ise joonistamist ning maalimist. Inspiratsiooni selleks ammutatakse külastatavate maade kunsti- ja kultuuriväärtustega tutvumisest. Oli see nii näiteks Ateenas, kus osalejaid võlus Akropol oma jõulises hiilguses või näiteks Portugalis Porto Uue Kunsti Muuseumi külastades. Lihtne oli veenduda, et kunst on tõesti jõud, mis haarab ja paelub.

Paikuse koolipere pakkus projektilistele tegevust kunsti-, muusika- ja draamatöötubades, külastati Pärnu muuseume, sõideti vaatama Tallinna vanalinna, kus pildistati huviväärsusi, millest eestlased loovad interaktiivse fotonäituse „Tallinn läbi välismaalase silmade“. Veel väisati Tallinna Meremuuseumi, Paide Ajakeskus Wittensteini ning Eesti Ringhäälingumuuseumi. Viimases valmis ka projekti kajastav teleklipi versioon. Loomulikult külastati ka ainetunde Paikuse koolis ning veedeti koos aega õhtusöögilaudade taga, kus pedagoogid rääkisid ikka valdavalt haridusteemadel ja õpilased ajasid omi noorte asju.

Külalised lõunamaariikidest nautisid meie looduse sügisvärve ja kiitsid maitsvaid suppe. Paikuse kool teenis samuti ohtralt kiidusõnu – nii oma kaasaegse ilme, moodsa õpikeskkonna kui interaktiivsuse eest.

Noored arutlesid ühes töötoas selle üle, et mis see kunst üldse on ning ühiselt tõdeti, et kunstil on tõesti suur jõud, sest selle nautimine ja loomine annab meile emotsioone, ilma milledeta oleks elu hall ja igav.

Sirje Suurevälja

Paikuse PK õpetaja

 

 

 

 

https://parnu.postimees.ee/6804701/paikusel-kaaluti-kunsti-joudu

https://zc.ee/x4xEi4bG/20191510Paikuse-1.mp4

https://padlet.com/varkentinsirle/ThePowerofArt

Virtuaalne Euroopatuur

Paikuse Kooli Erasmus+ projektimeeskond ootas pikisilmi koroonapiirangute leevenemist, aga nagu karta võis, jäid kaks viimast kohtumist Itaalias ja Ungaris siiski virtuaalseteks.

Projekt nimega The Power of Art (Kunsti jõud) täitis oma eesmärgi. Kunsti teha ja nautida saab ka distantsilt. Seda enam, et osalejad olid ju juba eelnevatel kohtumistel Portugalis, Eestis ja Kreekas tuttavaks saanud ning projekti eesmärk ja sisu selge. Projekti esimesel kohtumisel Kreekas jagati osalevate maade vahel ära muusad, mis oligi projekti läbiv idee. Muusad olid Kreeka mütoloogias kunstide, hiljem ka teaduste ja üldse vaimse tegevuse kaitsjad. Nad olid Zeusi ja mälujumalanna Mnemosyne tütred. Esialgu arvati neid olevat kolm, üheksast muusast rääkis esimesena u 700 eKr. Hesiodos. Projekti lõppakordiks valmis näidend, mis kirjeldas muusade kohtumisi projektis osalevates riikides. Näidendi teksti kirjutasid vaatuste kaupa kogu projekti vältel kõikide osalevate riikide koolid. Muusad: Eratio - armastusluule muusa, Euterpe - muusika ja lüürilise luule muusa, Kalliope - eepilise luule ja eleegia muusa, Kleio - ajaloo muusa, Melpomene - tragöödia muusa,  Polyhymnia - koorilaulu ja harmoonia muusa, Terpsichore - tantsu muusa, Thaleia - komöödia muusa,  Urania - astronoomia muusa. Eestile ehk meie koolile valiti välja Thaleia.

Kohtumine Itaalias kätkes endas huvitavat virtuaaltuuri ja loenguid Rooma ja Vatikani vaatamisväärsustest ja kunstišedöövritest, moodsat skratchimist, millega just Paikuse Kooli esindaja 7. klassist silmapaistvalt hakkama sai, kunstitundi, loenguid (näiteks Montessori pedagoogikast) ja projekti lõppeesmärgi - näidendi harjutamist. Igaks kohtumiseks on osalevate riikide õpilased selgeks õppinud ka ühe külastatava riigi laulu. Itaalia valis lauluks populaarse Volare. Oli huvitav vaadata ja kuulata, kuidas erinevate riikide noored seda laulu esitasid. Ka Ungari kohtumisel said õpilased oma lauluoskust näidata. Sellel presentatsioonil tekitas just Paikuse noorte esitus elevust, sest meie õpilased saatsid oma laulu ukulelel, mis teiste maade esindajatele üsna võõras pill.

Virtuaalkohtumine Ungaris oli projekti lõppakordiks. Nendepoolne projektis osalev kool oli väga palju vaeva näinud. Ka nemad olid ju pikalt isolatsioonis, aga vaatamata sellele oli näidend, milles osalesid ka kooli sümfooniaorkester ja koorid, ideaalselt selgeks õpitud ja väga nauditav. Ja loomulikult tegeleti ka kunstiga. Kõikidele osalevatele koolidele olid eelnevalt saadetud šabloonid lindude näol, mis sümboliseerisid osalevaid riike. Nüüd tuli oma fantaasiat kasutades need linnukesed  kompositsiooniks maalida. Omapärane oli, et vastavalt juhendile tuli kasutada maalimisel ka söögisoola. Oli tore näha arvutiekraani vahendusel, kuidas erinevate maade lapsed ja ka õpetajad samaaegselt tööd tegid. Pildid said kaunid ja omanäolised.

Paikuse Koolist osales kohtumistel aktiivselt 15 noort ja 6 õpetajat ning lisaks veel lauluansamblid muusikaõpetaja juhendamisel.

Kunstiteemaline projekt oli väga arendav ja silmaringi laiendav. Seda enam, et osalevate riikide kunstiajalugu on ju nii omanäoline ja rikas. Kohtumised pakkusid vaimset naudingut ning mõnusat sotsiaalset suhtlemisvõimalust. Kunsti jõud on tõesti suur ja seda läbi aastatuhandete. Just tänasesse päeva sobis see igavesi väärtusi esiletoov projekt väga hästi.

õp Sirje Suurevälja

 

 

Projekti kodulehekülg

https://erasmus360.wixsite.com/thepowerofart