Projektid

Erasmus+


Erasmus+ on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.


Erasmus+ on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.

NEW-GEN IN EUROPE OF 2020s 2020-2022 (2021-2023)

NEW-GEN IN EUROPE OF 2020s

2020-2022 (2021-2023)

 

Tänapäeva ühiskonnas julgustatakse kogukondasid rahvusvahelistuma. Peame mõistma ühist Euroopat, olema uhked omaenda kultuuri üle ja austama teisi. See on esimene samm selle projekti ühe peamise eesmärgi saavutamiseks, milleks on õpilaste julgustamine suhelda, teha koostööd ja arendada oma suutlikkust töötada Euroopa partneritega. Keskendume oma õpilaste keeleoskuse ja põhipädevuste, näiteks IKT parandamisele, mida on vaja Euroopa Liidu riikides reisimiseks, õppimiseks, töötamiseks.

Seega peab koolkond mõistma inglise keele tähtsust ühise keelena ja IKT kasutamist uue suhtlusviisina.

Projekti käigus suureneb õpilaste motivatsioon õppida / täiendada võõrkeelt ja avastada ühise keele rääkimise tähtsust, et suhelda teiste Euroopa partneritega, et väljendada oma tundeid ja eelistusi või kirjeldada oma kultuuri, ajalugu ja traditsioone.

Projektis osalevad koolid Prantsusmaalt (koordinaator), Itaaliast, Hispaaniast, Belgiast, Türgist ja Eestist.

2020-2021 teostatakse projekti eTwinningu keskkonnas ja peetakse videokoosolekuid ning arutelusid.

 

Erasmus+ projekti uus algus Prantsusmaal

 

Erasmus+ projekti Next-Gen in Europe of 2020’s esimest kohtumist pidime ootama terve aasta. Nüüd, sügisvaheajal, said partnerkoolid kokku Prantsusmaal, Pariisi eeslinnas Palaiseaus. Vastuvõtjaks oli kutsehariduskool Lucée Polyvalent Henri Poincaré, kus koolitatakse sotsiaaltöötajaid ja õpetatakse ka ärijuhtimist.

 

Projekti käigus tegeletakse erinevate õpetamismeetoditega võõrkeelte õpetamisel. Kodutööna pidi iga partner ette valmistama esitluse juba varem kokkulepitud teemal. Itaallased esitlesid CLIL meetodit, näitasid, kuidas on võimalik siduda võõrkeelt ja mõnda teist õppeainet, nt ajalugu. Hispaanlased tutvustasid ümberpööratud klassiruumi metoodikat, belglased draama rakendamist tunnis. Türklased ja eestlased demonstreerisid erinevate IT keskkondade kasutamise võimalusi.

 

Koosolekutel räägiti läbi ja lepiti kokku edasiste ülesannete teostajad. Projekt kestab kaks aastat. Ees on veel viis kohtumist, millest üks kohtumine on Paikusel. Kolmest mujal (Itaalias, Hispaanias ja Belgias) toimuvast kohtumisest saavad osa võtta neli õpilast (13-15 a) ja kaks õpetajat igast partnerriigist. Õpilased majutatakse peredesse. Seega tuleb igal partneril vastu võtta 16 õpilast. Ühiselt lepiti ka kokku, et kohtumistel osalejatel peab olema COVID-19 pass.

 

Järgmine kohtumine toimub 6.-12.02.2022.

Paikusele tulevad külalised Itaaliast, Hispaaniast, Prantsusmaalt, Belgiast ja Türgist 26.03.-01.04.2023.

 

Prantsusmaal käisid õpetajad Kersti Rohtmets ja Sirle Varkentin.

 

õp Kersti Rohtmets

projekti koordinaator

 

Projektikohtumine Andrias

Next-Gen in Europe of 2020s projektikohtumine toimus 26.09-01.10.2022 Itaalias, Aadria mere rannikul Andrias.

Paikuse Kooli 7. klassi õpilased Saskia Kull, Triin Kullamaa, Kertu Tõnuri ja Drevor Toots osalesid koos õpetajatega uut õpimetoodikat tutvustaval kohtumisel. Itaalia partnerid tutvustasid CLIL metoodika rakendamist õppetundides. Metoodika põhineb võõrkeele ja loodusteaduse lõimingul. Eesti õpilased ning neid saatvad õpetajad Kersti Rohtmets ja Sirle Varkentin omandasid CLIL metoodika abil teadmisi radioloogiast, Vahemere dieedist ning keskkonnaprobleemidest. Õpilastele korraldati ka orienteerumisvõistlus. Itaalia partnerkooli õppekavas on orienteerumine ainetunnina.

Next-Gen in Europe of 2020s keskendub ka UNESCO kultuuriväärtuste tutvustamisele ning seega tutvusime Trani linnaga, mis on Apulia piirkonna tähtsaim sadamalinn, Alberobello muinasjutulise linna arhitektuuriga, Bari kindluse ning Matera kaljulinna ehitistega.

Õpilastel oli võimalus elada Itaalia peredes, kogeda sealset külalislahkust, nautida maitsvaid Itaalia toite ning vaadelda Itaalia koolilaste tegemisi koolis ja vabal ajal.

Nädal täis uute teadmiste omandamist, vaatamisväärsustega tutvumist, uusi sõpru, ühislaulmist, vahemerelist soojust ning uusi maitseid oli tõeliselt nauditav!

õp Sirle Varkentin

 

Päike, meri, kajakid, mandariinid, PBL ja külalislahked sõbrad, s.o Borriana, Hispaania

Next-Gen in Europe of 2020’s projektis osalevate koolide esindused kohtusid seekord Borriana koolis Hispaanias. Borriana asub Valencia maakonnas, Hispaania idarannikul. Kohtumine leidis aset 6.-12. novembril 2022. aastal.

Meile, põhjamaalastele, oli see reis ka suve pikendamise võimalus, sest sealsed ilmad olid sarnased meie suvele.

Kohtumise teemaks oli Flipped classroom (ümberpööratud klassiruum). Õpilased osalesid mitmetes tundides, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid rakendades seda metoodikat ja hiljem teha esitlusi ning anda tagasisidet.

Meie jaoks oli uudne PBL (Problem-Based Learning) metoodika, mida sealses koolis laialdaselt rakendatakse. PBL metoodikas kasutatakse nn avastusõppe vorme ja põhiliselt töötavad õpilased gruppides ning tegelevad ühe teemaga viis nädalat. Seejärel valmib kokkuvõte tehtust, mida siis esitletakse. Iga õpilane koostab teemakohase vihiku. Uuritavad teemad on lõimitud 2-3 õppeainega.

Peale õppetööd tutvuti Borriana flora ja faunaga, vaadati delfiinide etendust, tutvuti Valencia vaatamisväärsustega ja külastati üht huvitavat kutsekooli, kus sai õppida kunsti ning mööblidisaini. Minnes kutsekoolist linnavalitsusse, jäi meie teele mandariinide istandus, kus saime ise puu otsast mandariine korjata. Küll olid maitsvad – mahlased ja magusad. Linnavalitsuses kohtusime linnapeaga.

Eelviimane päev oli spordipäev. Alustuseks läbisid kõik õpilased veespordialase koolituse ja sellele järgnes praktiline osa kolme erineva veesõidukiga. See päev oli füüsiliselt raske, kuid emotsionaalselt kosutav ja merelt naasti päikesest õhetavate ning õnnelikena. Päev lõppes lahkumispeoga, kus oli näha, et uus sõpruskond on loodud, sest pidu ei tahtnud kuidagi lõppeda.

Viimasel päeval oli töötuba teemal Visual Thinking ja kohtumise lõputseremoonia.

Ärasõidupäeva varahommikul, kui õpilasi võõrustavad pered raudteejaama jõudsid, soovisid mõned pered meie õpilasi veel oma juurde jätta. Lahkumine oli natuke kurb, aga samas ka ootusärev, sest järgmine kohtumine toimub Paikusel.

Hispaanias käisid 9. klassi õpilased Samuel Einbaum, Gerrit Järv, Andre Laanemets, Otto Kapp ja õp Sirle Varkentin ning Kersti Rohtmets.

õp Kersti Rohtmets

projekti koordinaator

 
Projektikohtumine Eestis
 
26. aprillil algas terve nädala väldanud partnerkoolide kohtumine Eestis, Paikuse Koolis. Külalised tulid Hispaaniast, Itaaliast, Prantsusmaalt ja Belgiast. Kohtumise teemadeks olid IT, draama koos näitlemise ja näidendi illustreerimisega. Kõik partnerid tutvustasid oma maad ja kooli esitlustega. Tutvuti uute IT võimalustega. 
Külalised tegid väljasõidu Tallinnasse, Paidesse ja Türile. Soojalt maalt tulnud külalisi ei heidutanud meie talvine ilm. Oli neid, kes hoidsid lumepalli käes nagu kristalli, vaimustus oli nii suur. Õpetajatele meeldis meie talvine rand. 
Ohtralt kiitust sai meie koolimaja, niisugust pole neil kellelgi.
Külalisõpilasi majutasid meie kooli õpilaste pered. Kõik jäid väga rahule ja kiitsid oma Eesti perede külalislahkust. Loodetavasti kestab ja tugevneb nende sõprus ka tulevikus ikka edasi.
 
õp Kersti Rohtmets
projekti koordinaator