Projektid

Erasmus+


Erasmus+ on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.


Erasmus+ on võimalus inimestele ja organisatsioonidele kogu maailmas.

CULTURAL COLORS 2020-2022 (2021-2023)

twinspace-logo

 

CULTURAL COLORS

2020-2022 (2021-2023)

 

See projekt on inimestest, kogukonnast, kultuuridest, kommetest, traditsioonidest, kunstist, draamast, luulest ja lugude jutustamisest.

Me elame sotsiaalses kogukonnas, millel on rikkalik taust ja kultuuripärand. Meie väärtused, tõekspidamised ja harjumused on seotud meie mineviku, mälestuste, kultuuri ja ajalooga. Kuue riigi partnerina mõistsime, et meil kõigil on sarnased eeposed, lood, peategelased, luuletajad, heliloojad ja kunstnikud. Igasuguse kunsti teema on „Inimene“, seega on see ka meie projekti teema. Euroopa Liidu liikmetena on meil ühine eesmärk levitada teadlikkust eurooplaseks olemisest. Seda saab edukalt teha läbi kultuuriliste tegelaste ja väärtuste õppimise.

Projekti koordinaatorkool asub Hollandis, partnerkoolid on Türgis, Hispaanias, Sloveenias, Poolas ja Eestis.

2020-2021 teostatakse projekti eTwinningu keskkonnas ja peetakse videokoosolekuid ning arutelusid.

 

Erasmus+ projekti Cultural Colors avakoosolek Hollandis

 

Projekti Cultural Colors tegevusvaldkonnaks on partnermaade kultuuripärandid, kirjandus ja muusika.

15.-19.11.2021 toimus koordinaatorkoolis (Stichtse Vrije School) Utrechtis, Hollandis avakoosolek. Kohtumisest võtsid osa partnerkoolide (Hispaania, Poola, Türgi, Eesti) koordinaatorid. Pandeemia tõttu lahkus projektist Sloveenia kool.

Koosolekutel arutati, räägiti läbi ja lepiti kokku projekti tegevused, kodutööd ja järgmiste kohtumiste ajad.

Projektis osalevad 13-15-aastased õpilased. Õpilaste kohtumised toimuvad Hollandis, Eestis ja Poolas, igalt maalt neli õpilast ja saatjateks kaks õpetajat. Õpilased elavad võõrustajate peredes.

Järgmine kohtumine toimub 19.-25.02. 2022 Hollandi koolis. Kohtumise teema on draama. Paikusele on oodata külalisi Hollandist, Hispaaniast, Poolast ja Türgist 15.-21.05.2022, teemaks on muusika. Poola kohtumine toimub järgmisel sügisel. Lepiti ka kokku, et kohtumistest osavõtjatel peab olema COVID-19 tõend.

Stichtse Vrije School on Waldorfi pedagoogikat rakendav kool. Õpetamisel lähtutakse Rudolf Steineri loodud pedagoogilisest filosoofiast. Koolis on 800

õpilast vanuses 14-18 aastat.

 

Utrechtis käis projekti koordinaator õp Kersti Rohtmets

 

Projektikohtumine Hollandis on täies hoos

 

Möödunud laupäeval teele asunud ja Pōhjamere rannikut räsinud tormi ja selle järelmōjusid kogenud Paikuse Kooli Erasmus+ projekti seltskond on täis tegutsemislusti ja avastusrõõmu. Toimunud on muuhulgas Amsterdami päev ja isegi Rembrandti Öise vahtkonna ja Vermeeri Piimanaine nähtud. Lisaks lōputud kanalid, ratturid ja maskivabadus.
Näidendi tegemine ja ühisproovid on töös. Ei kahvatu Eesti kangelane Lurich poolakate Koperniku ja hollandlaste Anna Frank ees.
Õpilasi saadavad  õp Sirle Varkentin ja õp Ingrid Lilles.

 

Kultuurimaiuspalad said kokku Paikusel

15.-21. maini toimus Paikuse Koolis Erasmus+ projekti Cultural Colors partnerkoolide kohtumine. Külla tulid koolide esindajad Hollandist, Türgist, Hispaaniast ja Poolast, kokku 19 õpilast ja 8 õpetajat.

Esimesel päeval oli avatseremoonia, kus tervituste, heade soovide ning piirkonna tutvustamisega esines Paikuse osavalla juht Marika Valter. Peale veel mitmeid tervitusi näitasid ja tutvustasid meie õpilased külalistele koolimaja. Seejärel tutvustasid kõik partnerid esitlustega oma kooli ja maad. Pärastlõuna veedeti Pärnu linnatuuril. Teisipäeval toimusid planeeritud tegevused kooli aulas. Emotsionaalseks kujunes oma maa laulu ja tantsu esitamine ning õpetamine teistele. Kõik olid nii innukad õppijad, et lõpuks tantsiti ja lauldi planeeritust kauemgi, hoog ei tahtnud raugeda. Kolmapäeval oli väljasõit Tallinnasse, kus käidi uudistamas Estonia teatri lavatagust ja saadi ülevaade meie muusikateatri ajaloost ning tänapäeva tegemistest. Edasi tutvuti vanalinna ja lauluväljakuga. Neljapäeval koguneti algklasside maja saali, kus koostöös tehti Eesti

vaatamisväärtustest ja objektidest, mis kuuluvad UNESCO maailmapärandisse, ülevaade Padleti keskkonda. Seejärel külastati Seljametsa muuseumi, kus küpsetati ja maitsti karaskit ning saadi ülevaade meie esivanemate eluolust, uuriti meie sajandivanuseid igapäevaelu „tehnikaimesid“. Kooli tagasi jõudes õpiti lõbusaid ringmänge ja tantse. Õhtul koguneti taas kooli, et koos veeta üks hoogne pidu. Tants ja trall ei tahtnud vaibuda. Sel õhtul said kõik osalised ka tunnistuse kohtumisel osalemise kohta. Jäeti hüvasti Türgi partneritega, sest nemad pidid juba järgmisel päeval lahkuma. Reedel sõideti Soomaale. Matkarajad pakkusid külalistele rohkelt üllatusi. Kui siiani olid nad arvanud, et meil on suured metsad ja põllud, siis nüüd nägid nad meie looduse mitmekesisust.

Järgnes hüvastijätt ja lootus kunagi jälle kohtuda ning sõprussidemeid hoida. Tänapäeval on see ju nii lihtne.

Projektiga oli seotud meie kooli 15 õpilast, kelle pered külalisõpilasi majutasid, mõned neist isegi mitut külalist. On suur rõõm, et meil on nii koostöövalmis ja külalislahked pered, kes kooliellu panustavad ja meie tegemistele kaasa elavad. Suur tänu kõikidele peredele. Suur tänu ka kõikidele õpetajatele, kes projekti panustasid ja ka neile, kelle igapäevatöö häiritud sai.

Järgmine kohtumine toimub uuel õppeaastal Poolas.

 

Kersti Rohtmets

projekti koordinaator

 

Cultural Colors kohtumine Poolas

27.09-1.10 2022 toimus projekti Cultural Colors kohtumine Torunis, Poolas. 

Reisipäev, mis oli täis lõputuid tunde ootamist, lõppes peale keskööd Torunis, kus neli õpilast meie koolist ning nende võõrustajad lõpuks kohtusid.

Järgnevad päevad olid meil täis erinevaid üritusi ning väljasõite. Saime üksteisega tuttavaks, sest  kohtumisel osalesid õpilased Hollandist, Poolast ja Hispaaniast ning Eestist. Tutvusime kooliga ning tutvustasime oma kooli.  Et projektikohtumise teema oli luule, lugesid erinevate maade õpilased emakeeles oma maa tuntumate luuletajate luuletusi. Meie esitasime Lydia Koidula luuletuse “Meil aiaäärne tänavas”. Koolis ei puudunud ka sportlikud üritused ega tantsutund poloneesi õppides. Meid võeti pidulikult vastu Toruni linnavalitsuses. Jalutasime giidiga Toruni kaunis vanalinnas ning külastasime piparkoogimuuseumi, kus saime ka ise traditsioonilisel viisil suure piparkoogi teha. Väljasõitudest jäi meelde reis Malborki kindlusesse ning Gdanskisse. Elamusterikas oli paadisõit Nieszawka etnograafiamuuseumi ning võistlusmängud ja piknik. Nädala jooksul sai ära söödud vähemalt kilo piparkooke ning kõnnitud maha sadu kilomeetreid.

Poola projektikohtumisel osalesid meie koolist Mirtel Toodu, Lorella Margitta Kandelin, Ellen Marie Otto, Arabella Suvorov ning õpetaja Ingrid Lilles.

õp Ingrid Lilles

 

Erasmus+ projekt Cultural Colors lõppes Hispaanias

Maikuu viimasel nädalal toimus Erasmus+ projekti Cultural Colors viimane kohtumine Hispaanias. Plaani järgi oleks pidanud toimuma veel üks kohtumine Türgis, aga kuna meie partnerkool asub maavärina piirkonnas Hatays, siis kahjuks pole see enam võimalik. Kohtumisest võtsid seekord osa õpetajad. Teemaks oli draama. Eelmistel kohtumistel tegeleti muusika, tantsu, kuulsust toonud inimeste ja kirjandusega.

Iga maa esindus pidi kirjutama oma maa kultuuri tutvustava lühinäidendi ja tõlkima selle inglise keelde. Lisaks tuli see esitlustega illustreerida. Meie kirjutasime näitemängu oma laulu- ja tantsupidude ajaloost. Näitemänge esitasid kohaliku kooli õpilased, kes olid innukad etlejad. Lõbu oli laialt ja suur etendus lõppes kõikide osalejate Kaera-Jaani tantsimisega.

Kool - Institut Marina, mida külastasime, on katalaanikeelne ja asub La Llagostas, Barcelona külje all. Koolis õpivad õpilased alates 7. klassist. Eriline oli koolimaja arhitektuur - kool koosnes kolmest suurest tornhoonest.

Peale koolipäeva kohtusime linnapeaga, kes tutvustas meile kohalikku elu ja näitas linna vaatamisväärsusi. Õpetajad viisid meid Barcelona vanalinna tuurile ja linnakeskustesse nimedega Vic ning Caldes de Montbui.

Viimase kohtumise juurde kuuluvad ka arutelud, kokkuvõtted ja lõppraporti kirjutamisega seonduv. Kuigi projekti perioodi jäid ka koroonaaeg ja Türgi maavärin, suudeti kõik tegevused läbi viia ja eesmärgid täita.

Projekti koordinaatorkool oli Hollandis, partnerkoolid Poolas, Türgis ja Eestis

Kersti Rohtmets

projekti koordinaator