Virtuaalne Euroopaturnee 11. juuni õp Sirje Suurevälja
Paikuse Kooli Erasmus+ projektimeeskond ootas pikisilmi koroonapiirangute leevenemist, aga nagu karta võis, jäid kaks viimast kohtumist Itaalias ja Ungaris siiski virtuaalseteks.
Projekt nimega The Power of Art (Kunsti jõud) täitis oma eesmärgi. Kunsti teha ja nautida saab ka distantsilt. Seda enam, et osalejad olid ju juba eelnevatel kohtumistel Portugalis, Eestis ja Kreekas tuttavaks saanud ning projekti eesmärk ja sisu selge. Projekti esimesel kohtumisel Kreekas jagati osalevate maade vahel ära muusad, mis oligi projekti läbiv idee. Muusad olid Kreeka mütoloogias kunstide, hiljem ka teaduste ja üldse vaimse tegevuse kaitsjad. Nad olid Zeusi ja mälujumalanna Mnemosyne tütred. Esialgu arvati neid olevat kolm, üheksast muusast rääkis esimesena u 700 eKr. Hesiodos. Projekti lõppakordiks valmis näidend, mis kirjeldas muusade kohtumisi projektis osalevates riikides. Näidendi teksti kirjutasid vaatuste kaupa kogu projekti vältel kõikide osalevate riikide koolid. Muusad: Eratio - armastusluule muusa, Euterpe - muusika ja lüürilise luule muusa, Kalliope - eepilise luule ja eleegia muusa, Kleio - ajaloo muusa, Melpomene - tragöödia muusa, Polyhymnia - koorilaulu ja harmoonia muusa, Terpsichore - tantsu muusa, Thaleia - komöödia muusa, Urania - astronoomia muusa. Eestile ehk meie koolile valiti välja Thaleia.
Kohtumine Itaalias kätkes endas huvitavat virtuaaltuuri ja loenguid Rooma ja Vatikani vaatamisväärsustest ja kunstišedöövritest, moodsat skratchimist, millega just Paikuse Kooli esindaja 7. klassist silmapaistvalt hakkama sai, kunstitundi, loenguid (näiteks Montessori pedagoogikast) ja projekti lõppeesmärgi - näidendi harjutamist. Igaks kohtumiseks on osalevate riikide õpilased selgeks õppinud ka ühe külastatava riigi laulu. Itaalia valis lauluks populaarse Volare. Oli huvitav vaadata ja kuulata, kuidas erinevate riikide noored seda laulu esitasid. Ka Ungari kohtumisel said õpilased oma lauluoskust näidata. Sellel presentatsioonil tekitas just Paikuse noorte esitus elevust, sest meie õpilased saatsid oma laulu ukulelel, mis teiste maade esindajatele üsna võõras pill.
Virtuaalkohtumine Ungaris oli projekti lõppakordiks. Nendepoolne projektis osalev kool oli väga palju vaeva näinud. Ka nemad olid ju pikalt isolatsioonis, aga vaatamata sellele oli näidend, milles osalesid ka kooli sümfooniaorkester ja koorid, ideaalselt selgeks õpitud ja väga nauditav. Ja loomulikult tegeleti ka kunstiga. Kõikidele osalevatele koolidele olid eelnevalt saadetud šabloonid lindude näol, mis sümboliseerisid osalevaid riike. Nüüd tuli oma fantaasiat kasutades need linnukesed kompositsiooniks maalida. Omapärane oli, et vastavalt juhendile tuli kasutada maalimisel ka söögisoola. Oli tore näha arvutiekraani vahendusel, kuidas erinevate maade lapsed ja ka õpetajad samaaegselt tööd tegid. Pildid said kaunid ja omanäolised.
Paikuse Koolist osales kohtumistel aktiivselt 15 noort ja 6 õpetajat ning lisaks veel lauluansamblid muusikaõpetaja juhendamisel.
Kunstiteemaline projekt oli väga arendav ja silmaringi laiendav. Seda enam, et osalevate riikide kunstiajalugu on ju nii omanäoline ja rikas. Kohtumised pakkusid vaimset naudingut ning mõnusat sotsiaalset suhtlemisvõimalust. Kunsti jõud on tõesti suur ja seda läbi aastatuhandete. Just tänasesse päeva sobis see igavesi väärtusi esiletoov projekt väga hästi.
õp Sirje Suurevälja
Paikuse Kooli Erasmus+ projektimeeskond ootas pikisilmi koroonapiirangute leevenemist, aga nagu karta võis, jäid kaks viimast kohtumist Itaalias ja Ungaris siiski virtuaalseteks.
Projekt nimega The Power of Art (Kunsti jõud) täitis oma eesmärgi. Kunsti teha ja nautida saab ka distantsilt. Seda enam, et osalejad olid ju juba eelnevatel kohtumistel Portugalis, Eestis ja Kreekas tuttavaks saanud ning projekti eesmärk ja sisu selge. Projekti esimesel kohtumisel Kreekas jagati osalevate maade vahel ära muusad, mis oligi projekti läbiv idee. Muusad olid Kreeka mütoloogias kunstide, hiljem ka teaduste ja üldse vaimse tegevuse kaitsjad. Nad olid Zeusi ja mälujumalanna Mnemosyne tütred. Esialgu arvati neid olevat kolm, üheksast muusast rääkis esimesena u 700 eKr. Hesiodos. Projekti lõppakordiks valmis näidend, mis kirjeldas muusade kohtumisi projektis osalevates riikides. Näidendi teksti kirjutasid vaatuste kaupa kogu projekti vältel kõikide osalevate riikide koolid. Muusad: Eratio - armastusluule muusa, Euterpe - muusika ja lüürilise luule muusa, Kalliope - eepilise luule ja eleegia muusa, Kleio - ajaloo muusa, Melpomene - tragöödia muusa, Polyhymnia - koorilaulu ja harmoonia muusa, Terpsichore - tantsu muusa, Thaleia - komöödia muusa, Urania - astronoomia muusa. Eestile ehk meie koolile valiti välja Thaleia.
Kohtumine Itaalias kätkes endas huvitavat virtuaaltuuri ja loenguid Rooma ja Vatikani vaatamisväärsustest ja kunstišedöövritest, moodsat skratchimist, millega just Paikuse Kooli esindaja 7. klassist silmapaistvalt hakkama sai, kunstitundi, loenguid (näiteks Montessori pedagoogikast) ja projekti lõppeesmärgi - näidendi harjutamist. Igaks kohtumiseks on osalevate riikide õpilased selgeks õppinud ka ühe külastatava riigi laulu. Itaalia valis lauluks populaarse Volare. Oli huvitav vaadata ja kuulata, kuidas erinevate riikide noored seda laulu esitasid. Ka Ungari kohtumisel said õpilased oma lauluoskust näidata. Sellel presentatsioonil tekitas just Paikuse noorte esitus elevust, sest meie õpilased saatsid oma laulu ukulelel, mis teiste maade esindajatele üsna võõras pill.
Virtuaalkohtumine Ungaris oli projekti lõppakordiks. Nendepoolne projektis osalev kool oli väga palju vaeva näinud. Ka nemad olid ju pikalt isolatsioonis, aga vaatamata sellele oli näidend, milles osalesid ka kooli sümfooniaorkester ja koorid, ideaalselt selgeks õpitud ja väga nauditav. Ja loomulikult tegeleti ka kunstiga. Kõikidele osalevatele koolidele olid eelnevalt saadetud šabloonid lindude näol, mis sümboliseerisid osalevaid riike. Nüüd tuli oma fantaasiat kasutades need linnukesed kompositsiooniks maalida. Omapärane oli, et vastavalt juhendile tuli kasutada maalimisel ka söögisoola. Oli tore näha arvutiekraani vahendusel, kuidas erinevate maade lapsed ja ka õpetajad samaaegselt tööd tegid. Pildid said kaunid ja omanäolised.
Paikuse Koolist osales kohtumistel aktiivselt 15 noort ja 6 õpetajat ning lisaks veel lauluansamblid muusikaõpetaja juhendamisel.
Kunstiteemaline projekt oli väga arendav ja silmaringi laiendav. Seda enam, et osalevate riikide kunstiajalugu on ju nii omanäoline ja rikas. Kohtumised pakkusid vaimset naudingut ning mõnusat sotsiaalset suhtlemisvõimalust. Kunsti jõud on tõesti suur ja seda läbi aastatuhandete. Just tänasesse päeva sobis see igavesi väärtusi esiletoov projekt väga hästi.
õp Sirje Suurevälja