Uudised

Sotsiaalse tervise päev 17. aprill õp Sirje Suurevälja


Tähistamaks ülemaailmset tervisepäeva toimus Paikuse Koolis sotsiaalse tervise päev. 15. aprillil heitis enamus õpilasperest vahetundidel telefonid kõrvale ja püüdis suhelda näost-näkku. Sotsiaalne tervis ongi suhetega seotud heaolu - võime mõista enda ja teiste vajadusi ning inimeste erinevusi.

Suhetel on oluline mõju ka meie vaimsele tervisele. Head suhted baseeruvad austusel ja suhte selgusel. Inimesed, kellel on tugevamad sotsiaalsed sidemed ja sotsiaalne toetus, tulevad paremini toime keeruliste perioodidega elus, neil on parem tervis ning nad hoolivad nii teistest kui iseendast.

Alternatiivseks tegevuseks telefonis surfamisele pakkusid õpetajad sel päeval välja võimaluse vahetundidel nendega koos juturinge organiseerida. Õpilased said valida omale meelepärase teema, mida õpetajaga koos oma sõprusringis arutada. Teemasid oli seinast seina: inimestevahelised suhted, kuidas mõjutada inimesi ja võita sõpru, rääkida sai ka ajajuhtimisest, lemmikraamatutest ja lemmikloomadest, aga ka suveplaanidest ja lihtsalt sellest, kuidas õnnelik olla. Teemasid oli veelgi.

5.a klassijuhataja ja Paikuse raamatukogu juhataja Gerli Lehemets andis tagasisidena teada, et tema juures käisid õpilased uudistamas, mida uut soovitab ta neil lugeda. Vesteldi teemal, kuidas riiulist just omale sobiv raamat leida.

Jututoas, kus arutleti paarisuhete loomise teemal, koorus välja probleem, et meie põhikooliastme noortele on Pärnus vähe üritusi, kus saaks suhelda ja uusi kontakte luua.

Keemiaõpetaja Marika Jagomägi pakkus välja võimaluse rääkida lemmikloomadest. Üheskoos vaadati lõiguke ETV saatest "PLANEET MAA  III".
Inimesed on kujundanud ümber 80 % maismaast. Aga meie kõrval elab ka muid liike. Bali makaagid on näiteks õppinud turistidelt mobiiltelefone, mütse, prille, kingi ja muid esemeid näppama ja on valmis neid toidu vastu vahetama. Miks küll? Seda oli ju põnev arutleda.

Päeva jooksul toimus ka omamoodi klassidevaheline võistlus. Milline klass oli päeva jooksul kõige vähem telefonidest sõltuv? Võitis 5.b klass, kus terve koolipäeva jooksul kedagi sellest klassist telefonis surfamas ei märgatud.

Noored arvasid, et sellist päeva võiks veel korrata.

 

Tähistamaks ülemaailmset tervisepäeva toimus Paikuse Koolis sotsiaalse tervise päev. 15. aprillil heitis enamus õpilasperest vahetundidel telefonid kõrvale ja püüdis suhelda näost-näkku. Sotsiaalne tervis ongi suhetega seotud heaolu - võime mõista enda ja teiste vajadusi ning inimeste erinevusi.

Suhetel on oluline mõju ka meie vaimsele tervisele. Head suhted baseeruvad austusel ja suhte selgusel. Inimesed, kellel on tugevamad sotsiaalsed sidemed ja sotsiaalne toetus, tulevad paremini toime keeruliste perioodidega elus, neil on parem tervis ning nad hoolivad nii teistest kui iseendast.

Alternatiivseks tegevuseks telefonis surfamisele pakkusid õpetajad sel päeval välja võimaluse vahetundidel nendega koos juturinge organiseerida. Õpilased said valida omale meelepärase teema, mida õpetajaga koos oma sõprusringis arutada. Teemasid oli seinast seina: inimestevahelised suhted, kuidas mõjutada inimesi ja võita sõpru, rääkida sai ka ajajuhtimisest, lemmikraamatutest ja lemmikloomadest, aga ka suveplaanidest ja lihtsalt sellest, kuidas õnnelik olla. Teemasid oli veelgi.

5.a klassijuhataja ja Paikuse raamatukogu juhataja Gerli Lehemets andis tagasisidena teada, et tema juures käisid õpilased uudistamas, mida uut soovitab ta neil lugeda. Vesteldi teemal, kuidas riiulist just omale sobiv raamat leida.

Jututoas, kus arutleti paarisuhete loomise teemal, koorus välja probleem, et meie põhikooliastme noortele on Pärnus vähe üritusi, kus saaks suhelda ja uusi kontakte luua.

Keemiaõpetaja Marika Jagomägi pakkus välja võimaluse rääkida lemmikloomadest. Üheskoos vaadati lõiguke ETV saatest "PLANEET MAA  III".
Inimesed on kujundanud ümber 80 % maismaast. Aga meie kõrval elab ka muid liike. Bali makaagid on näiteks õppinud turistidelt mobiiltelefone, mütse, prille, kingi ja muid esemeid näppama ja on valmis neid toidu vastu vahetama. Miks küll? Seda oli ju põnev arutleda.

Päeva jooksul toimus ka omamoodi klassidevaheline võistlus. Milline klass oli päeva jooksul kõige vähem telefonidest sõltuv? Võitis 5.b klass, kus terve koolipäeva jooksul kedagi sellest klassist telefonis surfamas ei märgatud.

Noored arvasid, et sellist päeva võiks veel korrata.