Projekti raames külastasid 4.-8. klasside õpilased Viljandimaal Uuealle talumetsa, kus läbiti keskkonnahariduse õppeprogramm. "Keskkonnateadlikkuse ja rohetehnoloogiate õpiõu" õppeprogrammi käigus tutvusid õpilased aktiivõppe ja praktilise tegevuse kaudu rohetehnoloogiate põhimõtetega ning jätkusuutlike keskkonnateadlike valikutega igapäevases käitumises. Käsitleti praktilise loodushoiu, keskkonnateadlikkuse ja rohetehnoloogiate teemasid. Samuti arutleti ringmajanduse, uute tehnoloogiate, taaskasutuse ning keskkonnahoidliku käitumisega seotud aktuaalsete probleemide ja lahendusvõimaluste üle. Õppekäigud toimusid mais ja juunist 2024.
Tuulepargi külastus
8.a ja 8.b klass käisid 18ndal novembril 2024 uudishimupäeva puhul Sopi-Tootsi tuulepargis. Kõigepealt tutvuti ohutusreeglitega, kõik said selga vestid ja pähe kiivrid. Samuti tutvustati tuulepargi olemust ning konkreetse pargi ajalugu. Seejärel sõitsime bussiga tuulepargis ringi, räägiti nii Enefit Greenist kui ettevõttest, erinevatest ametikohtadest, tuuleenergiast kui ka just Sopi-Tootsi tuulepargi ehitamisest, toimimisest ja statistikast. Saime lähedalt vaadata nii tuulikuid kui ka üht katkist tiiba.
Energiaavastus Keskuse külastus
Neli klassi (7.a, 7.b, 7c ja 8.b) külastasid Tallinnas Energiaavastus Keskust. Reisid toimusid 18. novembril 2024 ja 19. veebruaril 2025. Energiaavastus Keskuses läbiti õppeprogramm "Kliimamuutused". Õpitoas „Kliimamuutused” uuriti, miks keskmine temperatuur Maal pidevalt tõuseb ja kuidas see elu Maal mõjutab.
Kliimamuutuste kui mitmetahulise temaatika käsitlemisel vahelduvad arutelud katsetega. Nii näiteks saavad õpilased teada, et valgus kannab energiat, mida on võimalik ka mõõta – radiomeetriga. Selgitatakse tuule ja pilvede tekkemehhanismi ja uuritakse katseliselt süsihappegaasi toimet ilmastikule ja atmosfäärile.
Kasvuhoonegaaside negatiivsete mõjude ilmestamiseks ja mõjude vähendamise näitlikustamiseks kasutatakse õpitoas ka nutitahvleid ja hariduslikel eesmärkidel väljatöötatud liitreaalsuse rakendust.
Õpituba oli seotud 5. klassi loodusõpetuse teemadega “Õhk” ja “Ilm”.
Programm “Kliimamuutused” oli seotud 6. klassi loodusõpetuse teemadega “Õhk, loodus ja keskkonnakaitse – inimese mõju ökosüsteemile, säästev tarbimine”.
Õpituba toetas 8. klassi loodusgeograafia teemat “Kliima”, eriti alateemasid “Ilm ja kliima” ja “Kliimamuutused”.
Lisaks oli “Kliimamuutused” seotud 7. klassi loodusõpetuse teemadega “Süsinikuringe ökosüsteemides. Inimtegevus, tehnoloogia ja looduslik tasakaal" ja toetas õpituba õppekava läbivat teemat “Keskkond ja jätkusuutlik areng”.